top of page
-
Har ni en fysisk butik?Nej vi har ingen fysisk butik ännu! Våra verkstäder är belägna i London och Dubai. På så sätt kan vi hålla konkurrenskraftiga kostnader, nästan upp till 40% billigare, mot traditionella guldsmeder och butiker. Kvalité och kundnöjdhet är vårt allra viktigaste.
-
Rengör och servar ni de smycken ni sålt?Ja, du kan skicka in era smycken för polering, rengöring, klo översyn, samt rodiumplätering gällande vitguldssmycken - helt kostnadsfritt. Det enda ni betalar för är frakten. Vänligen kontakta oss på contact@scandinavianjewellery.se för mer information.
-
Vad täcker er garanti?Vi erbjuder - livstidsgaranti - på alla våra smycken för händelser som kan bero på fabrikationsfel. Har du slagit i ditt smycke eller har den kanske fördärvats - kontakta oss på contact@scandinavianjewellery.se - för att förstå din situation bättre, allt går nästan att lösa.
-
Kan ni hjälpa mig med en värdering?Ja - vi värderar gärna utomstående smycken. Vår engångsavgift är 500 kr + frakt. Beronde vad för slags mycke ingår det: Ett detaljerat värderingsintyg Ädelstens Rapport Det kan du sedan använda med ert försäkringsbolag.
-
Försäkrar ni smycken?Nej - vi vet utav erfarenhet att hemförsäkringen täcker i nästan alla fall och olyckor. Kolla vad som gäller med ert försäkringsbolag.
-
Finns det möjlighet att prova era ringar eller smycken?I dagsläget nej - men vi jobbar på det och kommer inom när framtid kunna erbjuda provringar vi erbjuder på hemsidan. Utöver det erbjuder vi 90 dagars bytesrätt från det att du beställer mot andra smycken. Egen-designade smycken med komplex design har INGEN bytesrätt.
-
Om jag behöver hjälp med att lägga en order hur gör jag då?Hur enkelt som helst - ni kan antingen beställa direkt på hemsidan, chatta med en expert på hemsidan, maila - eller prata med oss direkt på WhatsApp - ni väljer! :) Mail - contact@scandinavianjewellery.se WhatsApp Chatta , klicka här > https://bit.ly/Scandinavian-Jewellery-Chatta-Med-Oss
-
Hur vet jag vilken ringstorlek jag har?Ta en titt på våran storleksguide. Vi erbjuder även fri storleksjustering inom 90 dagar. - det tar ca 15-20 arbetsdagar från då varan är skickad till den kommer tillbaka.
-
Kan jag avbeställa en order eller ändra den?Självklart - ska du ändra en ny order eller göra en avbeställningen måste ske inom 24h - skriv till oss via mail, chatt eller WhatsApp så hjälper vi er. Om du vill ändra en beställning du redan fått - skriv till oss via mail, chatt eller WhatsApp så hjälper vi er där med.
-
Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka min ring från justering?En justering tar cirka 10-15 dagar per standard. Maila oss gärna om du har frågor gällande när du beräknas få tillbaka ditt smycke eller skriv i chatten.
-
Vad är GIA?GIA - GIA: Gemological Institute Of America - De ledande certiferingsinstitutionen i världen när det gäller diamanter. De är som striktast när det gäller gradering av diamanter och mest konsekventa i sin bedömning.
-
Kan jag byta in gamla smycken och diamanter?Absolut - vi köper där emot inte diamanter från andra smycken. I vissa fall köper vi diamanter graderade av GIA. Om du har guld så kan vi köpa det eller använda guldet i ditt nya smycke. Kontakta oss så berättar vi mer.
-
Vad kostar frakten?Det är kostnadsfritt inom Norden - fantastiskt eller hur! :)
-
Vad för kvalitetskontroll sker innan den skickas till mig?Kvalité är en utav våra viktigaste punkter - precis som kundservice. Alla Scandinavian Jewellery smycken genomgår 8 olika kvalitetskontroller. Exempelvis så inspekterar vi diamanten i 4 olika steg både när den är lös och sedan infattad, detta för att säkerställa kvaliteten.
-
Hur lång är er leveranstid?Vi kan idag erbjuda express 7 - 10 arbetsdagar (+500 kr) eller vår standard leveranstid 15 - 20 arbetsdagar. Vi försöker alltid få iväg våra beställningar så snabbt som möjligt.
-
Är era försändelser försäkrade?Alltid - då vi jobbar med högt värderade smycken och ädelstenar använder vi enbart de största aktörerna i världen när vi skickar gods e.g. UPS / FedEx. Inom Norden skickas det med postnord - det är alltid försäkrat.
-
Vad händer om min beställning försvinner på vägen?Det händer ytterst sällan men skulle oturen vara framme så har vi givetvis försäkring som täcker detta - sedan tillkommer självklart en längre leveranstid.
-
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?Kortbetalning på hemsidan - VISA, Mastercard, PayPal, Banköverföring. Kontakta oss om ni föredrar andra lösningar e.g. postväxel, utbyte mot äldre guld/smycken.
-
Erbjuder ni avbetalning?Det kan vi lösa - var god ta kontakt med oss för att diskutera din situation.
bottom of page